TETAMU KEHORMAT......TQ!!!!

Friday, May 6, 2011

Jeritan Sayu Ibu Sebelum Rentung

Allahuakbar...kepadaMu kami berlindung Ya Allah....

Sayu...kelu...tergamam....begitulah keadaan 3 anak yang kehilangan ibunya semalam yang terperangkap dalam kebakaran rumah mereka semalam.


KUALA KRAI - Sambutan Hari Ibu pada Ahad ini tidak bermakna buat tiga beradik apabila ibu yang disayangi rentung selepas rumah teres yang didiami mereka di Taman Sri Guchil, Kuala Krai di sini terbakar semalam.
Kejadian menyayat hati pukul 1.30 petang itu menyebabkan seorang jururawat, Rafidah Ismail, 36, menemui ajal dalam keadaan tragis apabila ditemui rentung dekat pintu utama rumahnya selepas gagal menyelamatkan diri sebaik dapat mengeluarkan tiga anaknya melalui tingkap.
Tiga anaknya yang terselamat ialah Rashidah Illyana Zamri, 7; Zaim Shahrul Zamri, 6, dan Zaim Iqbal, 2. Mereka dapat dikeluarkan selepas Rafidah bertindak nekad memecahkan cermin sebelum membengkokkan besi tingkap lalu menyerahkan kanak-kanak itu kepada jiran yang datang membantu.
Difahamkan, ketika kejadian, empat beranak itu berada di ruang tamu. Mereka panik apabila api besar tiba-tiba menyambar dari arah dapur menyebabkan Rafidah gagal mencari kunci pintu jeriji.
Rafidah kemudian menjerit meminta tolong dalam keadaan api marak dan asap tebal sebelum jeritannya didengari oleh jiran.
Cerita sedih ini anda boleh baca di kosmo. Semoga Allah mencucuri roh arwah Puan Rafidah..semoga anak-anaknya tabah dengan dugaan ini..

1 comment:

  1. ari tu pasal ibu hilang 3 anak..sekarang pasal 3 anak hilang ibu..ya Allah sedihnye...

    ReplyDelete

JANGAN SEGAN2 BAGI KOMEN