TETAMU KEHORMAT......TQ!!!!

Wednesday, February 16, 2011

spagetti dan sambal merah



Salam ceria semua...harap semuanya hebat2 belaka...(kedengaran macam ceramah motivasi je)..kali ini kita upload gambar spagetti yg aku buat hari tu..hari tu maksudnya waktu aku rasa nak makan benda ni..aku beli laa apa yang patut untuk ramuannya..beli sos kimball dlm bottle tu, daging ayam hancur cap ramlee burger, tomato..pas tu tambah skt2 apa yang patut...maka jadilah kuah macam dalam gambar bawah ni...



spagetti

Gambar bawah ni pula sambal merah...buatan tangan kakak ku (Rokiah)..kakak ku yang ke-2..dia datang buat pertama kali ke rumah ku di puchong ni..bersama anaknya yg dlm entry yg ku cerita hari tu dapat mengajar di Miri, Sarawak tu..

Sambal buatannya memang best..skrg pun masih ada lagi dalam peti ais aku tu..seingat aku setiap kali kalau buat kenduri kahwin ke..kat kampung ku..ramai saudara2 ku memintanya buat sambal ini...kira mengancam jugalah...nak kata pedas tak pedas sangat..ada rasa masam, manis, pedas....secukup rasalah..tak bubuh belacan punya..cuma yang aku tahu dia masukan lada besar, lada burung yang pedas tu..bawang merah, bawang putih, cuka, mangga yang masam tu kalu ada...masa tu aku tak dpt cari mangga..dah tanya kedai semua dah abis..tak pe..itu untuk menyedapkan lagi kot..dan tomato..



Sambal merah

ok laa..jam menunjukkan pukul 2.18 am.. rasanya aku kena pejamkan mata ..paksakan diri ini untuk tidur-rehatkan diri...esok perlu kerja lagi...Asssalamualaikum..

2 comments:

  1. uiisskk..tak leh pandang lama2..tergugat diet ku..kui3x

    ReplyDelete

JANGAN SEGAN2 BAGI KOMEN