TETAMU KEHORMAT......TQ!!!!

Wednesday, February 16, 2011

hari yang sibuk untuk ku

As-salam semua..
Sekarang aku ditemani si kecil ku..Akbar. Yang lain2 dah tidur keletihan termasuk abahnya. Aku masih segar lagi dari rasa mengantuk padahal satu hari tadi macam2 aku telah lalui..pegi situ pegi sini..sib baik aku boleh drive sendiri..kalu nak harap En. suami hantar alamak muncung mulut dulu tunggu...

Dari pagi aku sudah plan untuk pergi satu tempat yg boleh membuatku berdebar..dup dap dup dap..apatah lagi itu tempat baru...nanti aku akan bagitau sekiranya aku suskes nanti..insyaAllah..
Last2 tak jadi, bukan tak jadi ape..sebab dah tukar timing ke petang lak..so aku kena tukar plan cepat2 supaya rancangan ku untuk hari ni berjalan lancar. Aku bergegas ke tempat kerja, masa tu dah pukul 9.40 memang dah lewat tapi aku pergi jugak untuk cover petang nanti.

Sebetulnya aku halfday pagi..terpaksa halfday  petang lak...
2 jam aku kerja ...masuk waktu rehat ku mula start buat rancangan baru antaranya: -
a) pegi mydin ambil handphone yg dibaiki sana
b) pegi tmpt yg pagi td janji kul 2 ptg.....tak boleh bgtau lagi..hehe "sabor"
c) balik umah ambik Huda anakku yg sulung dan Izzat (yg ke 2) pegi survey tmpt tuisyen baru Huda. oh ya  huda juga ada bagitau berita gembira pada ku, katanya ia dapat tempat pertama dalam kelas...tahniah huda..
d) pegi photostate buku Huda 2, 3 helai yg cikgu pesan
e) berhenti taska lama taska mawaddah untuk ambil duit dari hasil jualan handbag
f) ambil Addin anak yg ke 3 dari sekolah sesi petang.
g) ambil 2 orang lagi anak2 ku Akbar dan Ayu di Taska Dharul Fitrah (taska baru anakku)
h) singgah jap umah jiran (kak chik) sbb dah janji mahu bertandang rumah nya
i)  hantar huda lagi ke kelas tuisyen ..jam 8 malam
j) balik semula ke rumah kemas sikit2 then pergi lagi ambil semula Huda di rumah cikgunya yang membuat kelas tuisyen tu pukul 9.30 baru selesai..

wah penat juga...oooo en. suami ku balik pukul 10.30 mlm..sebab katanya ada concrete lagi di site...so semua aku kena bereskan.So kitaorang denda abahnya beli roti canai untuk mengisi perut ....Alhamdulilah semuanya berjalan lancar walaupun sedikit letih...

Oh ya di mydin tadi sempat aku beli buku ni."SIRAH DAN RIWAYAT HIDUP NABI MUHAMMAD S.A.W"....tak sabor nak bacanya...(sampai saat ini aku baru baca mukadimah nya saja...harga RM65/- tapi berbaloi..tebal. semoga aku dapat mencontohi sikap dan sifat Nabi Muhammad S.W.T..amin..



No comments:

Post a Comment

JANGAN SEGAN2 BAGI KOMEN