TETAMU KEHORMAT......TQ!!!!

Monday, July 18, 2011

Pengawal vs Pencegah Maksiat di Tasik Masjid As-Salam

Assalamualaikum dan Sayang Semua...

Petang tadi...eh bukan petang dah, malam dlm pukul 7.50 SL hantar anak sulung (Huda) tuisyen. Sementara menunggu habis tuisyen kami (SL dgn anak2) singgah di tasik Masjid As-Salam Puchong Perdana, kalau belum pernah tengok masjid tu....ini SL ada pinjam sekejap gambar dengan pakcik google ni....





Masjid As-Salam Puchong Perdana

Huda (anak SL) habis tuisyen pukul 9.30mlm, sambil melayan anak2 main taman, yang 2 anak lelaki SL bawa pancing (mengail di tasik itu), jadi SL kena perhatikan pergerakan ke empat2 anak ini sekali gus. Ialah mana tau dalam kesamaran dalam gelap tu...tak jelas jauh2 nak perhatinya.

Nak dijadikan cerita anak ke-4 SL, Ayu "ibu, tu ayah kimi datang kat kita", SL tengok mmg betul lah ayah kimi iaitu suami kepada penjaga taska anak2 SL ditempatkan. Ayah Kimi ni seorang ahli kariah masjid yang menyelia kat taman tu dari anasir maksiat, mulanya SL tak tahu beliau bertugas di taman itu kerana setiap kali SL ada kat taman itu selalu ternampak kelibatnya, antara tugas beliau mencegah dan menangkap sesiapa yang cuba melakukan maksiat di kawasan tasik tepi Masjid. Ini merupakan salah satu usaha masjid untuk mengelakkan dari anak2 muda melakukan perbuatan yang tidak senonoh di taman.

Dalam setengah jam kemudian cik suami SL datang menemui kami di sana dengan membawa buah tangan (buah-buahan) permintaan dari isterinya..khehkkeeh..(beli dari pasar malam, kat depan Sek Keb. Puchong Indah. Jadi kami menjamu buah-buahan tu bersama ayah Kimi tadi sebelum berangkat pulang.

Itu aje utk kali ini....apa yang baik ambil sebagai panduan dan apa yg buruk sebagai sempadan...Wasssalam.

3 comments:

  1. berat tanggungjawab dia kan...
    semoga dpt jalankan tugas dgn baik..

    ReplyDelete
  2. kalau dekat masjid pun nk buat maksiat,x tahulah org jenis apa..huhu

    ReplyDelete
  3. Tlg dpt kn no pencegah maksiat puchonh perdana.saya tak tahan org serumah buat maksiat.tolonglah saya.saya dikecam tak berdaya.tlg lah.0177453544.

    ReplyDelete

JANGAN SEGAN2 BAGI KOMEN