TETAMU KEHORMAT......TQ!!!!

Wednesday, July 6, 2011

First fime buat air kacang soya

Assalamualaikum dan Salam 1Dunia

Pernah buat air  kacang soya? SL buat pertama kali dalam sejarah hidup cubalah buat air kacang soya. Nak kata senang tak senang juga sebabnya kena melalui beberapa peringkat untuk menyiapkannya sampai boleh minum dengan hasil tangan sendiri.

SL menyediakan susu kacang soya ini dibantu oleh pembantu pro iaitu anak SL sendiri yang berumur 11 tahun…’izat’. Sementalah diaorang pun ingin cepat-cepat merasai hasil buatan tangan ibunya maka kenalah rajin menolong...kan.

Air kacang soya ni tak boleh menyediakannya on the spot ya tuan-tuan dan puan-puan.  …Sebabnya ia memerlukan masa untuk merendam kacang soya…lepas tu perlu blenderkan/hancurkan ia…perlu masak pula…baru boleh minum itupun kalau nak sejuk kena pula simpan dalam peti sejuk dulu. Harapnya bulan puasa ni bolehlah SL menyediakan air soya ni sendiri pada hari minggu..Hari biasa mana sempatkan…Bukan tak tahu SL kan korja3x…..

sumber dari pakcik google...tq.


foto dr makcik google..tq

Selamat mencuba...itupun kalau rajin masak...nak cepat beli jee kat pasar malam...salam sayang semua..

6 comments:

  1. tak reti jugak nak buat sendiri . hehe :)

    ReplyDelete
  2. hehe...saya suka buat soya...
    senang je, rugi kalo beli, cairrrrrr...!!

    ReplyDelete
  3. susah2 beli jer..mudah dan sedap lagi..hik2..^_^

    ReplyDelete
  4. hi there, i have just followed your blog..i hope you can follow me back..u have a nice blog here..
    i will be waiting for you on my blog...see u there..cheers

    http://andrik-mcvean.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Cik baju kurung: tak susah pun CBK, kalau kita rajin semua jadikan.

    ReplyDelete
  6. Andrik: i dah follow....tq for visit me.

    ReplyDelete

JANGAN SEGAN2 BAGI KOMEN