TETAMU KEHORMAT......TQ!!!!

Sunday, July 24, 2011

Kahwin bukan setakat baju pengantin & pelamin glamour

Assalamualaikum semua, salam ceria salam hebat untuk hari ini boleh?....

Memang pelik bin ajaib, ramai pasangan sekarang cenderung membuat persiapan perkahwinan berbulan malah bertahun lamanya untuk baju pengantin, bunga telur, pelamin, solekan dan khidmat jurugambar glaour. Tetapi terpaksa menghadiri kursus perkahwinan selama dua hari itu pun ramai yang merungut-rungut.

       
Ini gambar hiasan sahaja

Persiapan menghadapi erti hakiki perkahwinan pun dibuat sambil lewa. Malah ada ramai yg langsung tak membuat apa-apa persiapan rohani dan jasmani. Yang lebihnya persiapan material semata-mata.

Yang utama hendak diperbetulkan ialah niat berkahwin adalah kerana mencari redha Allah. Kaedah mesti betul, tidak boleh sewenang-wenang menghalalkan cara.

Jadi renung-renungkan untuk pagi ini..

6 comments:

  1. sekarang org kawen semua nk grand2..sampai lupa tujuan sebenar..kalau di tegur,dorang cakap,aku mampu..tp bagi yg tak mampu,nk jugak buat hebat2 sampai hutang bank,tak tau lah nk cakap apa..sendiri mau ingat..hihi

    ReplyDelete
  2. Semoga akan sampai satu ketika negara kita mengamalkan betul-betul cara yg dikehendaki Islam dlm menjalin hubungan....

    ReplyDelete
  3. betul tu kak... ada yg sampai berhutang lagi...
    iskhhh, takut kan :(

    ReplyDelete
  4. i agree, semata2 nk kejar glamor sgup brhutang. apa pun, buatlah sekadar yang termampu. simple2 janji sah dan majlis tuh berjalan dengan lancar.

    ReplyDelete
  5. salam ziarah...

    setuju entry neh...neh kawin over2 sangat..last terpisah lak..isk2...minta simpang la...

    biar simple asalkan bahagia ;-)

    ReplyDelete
  6. setuju..
    kawen bukan maen2..
    buat sederhana cukup..
    x paya membazir..
    :)

    ReplyDelete

JANGAN SEGAN2 BAGI KOMEN